expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, July 12, 2011

Sapa kata CINA tak turun....!!!



oleh Topeng Perak..

Yang pakai baju kuning tu "Auntie Annie"... Akhirnya dinobat sebagai "Women of Liberty" untuk event BERSIH 2.0.

Gua dengan 2 orang lagi sahabat Photographer sorang berbangsa India dan sorang lagi Melayu sempat lepak minum-minum dengan dia dekat sebijik kedai mamak pagi tu.

Auntie Annie suruh kami ikut mana saja dia pergi & dia mintak kami ambilkan gambar dia banyak-banyak kalau Polis tangkap dia sebab dia cakap nak buat kenang-kenangan & nak tunjuk pada anak cucu dia bahawa dia adalah salah seorang yang terlibat dalam melakar sejarah memperjuang Hak Rakyat Malaysia.

Masa gua jalan-jalan dengan Aunti Annie, gua tanya dia - kenapa Auntie turun ke jalanan hari ni, tak rasa penat ke..?

Dengan suara lantang Auntie Annie jawab - "Umur saya sudah mau habis, sebelum saya mati, saya mau buat berjasa pada Negara saya". Kemudian Auntie Annie berjalan lebih laju dari gua bila dengar suara penyokong BERSIH 2.0 yang sayup-sayup kedengaran dari jauh.

Kami berpecah...Gua stay dekat LRT Masjid Jamek, Auntie terus ke Petaling Street.

Sejam lepas tu gua jumpa Auntie Annie depan Puduraya dalam keadaan basah kuyup dah mata kemerahan sebab kena sembur dekat Water Canon & kena tembak dengan Gas Pemedih Mata.

Bunga dekat tangan Auntie Annie masih dalam genggaman.

*Gambar ini menafikan tuduhan KERAjaan & proksi-proksinya bahawa kaum China tidak menyokong perjuangan BERSIH 2.0. Ternyata KERAjaan ketinggalan jauh dalam menyatu-padukan pelbagai kaum kerana Perjuangan yang jauh berbeza.

Facebook Comments